Recenze: Christy Raedeke - Mayské proroctví: Zápas o osud lidstva

Série: Mayské proroctví (Prophecy of Days #1)
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 320
Rok vydání - ČR: 2012
                       Originál: 2010
Žánr: Fantasy, dobrodružné

Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?

„Náhoda, je jen prchavým zábleskem celistvosti“

Caity Mac Firelandová žije v San Francisku, ale zanedlouho s rodiči  odjíždí na prázdniny na hrad Breidablik na Skotském ostrově. Na hradě, který zdědili její rodiče najde opičku, kterou pojmenuje Pan Papírek. Pan Papírek se dorozumívá pomocí origami, které skládá. (Je tak roztomilí, já chci taky Pana Papírka). Caity najde na hradě tajnou místnost a v ní mayské znaky. Rozluští je v proroctví, ve kterém se skrývá i její jméno. A teď začíná část, kde musíme zapojit všechny mozkové buňky. Roku 2012 dojde ke změně v lidském myšlení a toto postihne především mladší generaci lidí. Caity má za úkol před mladou generaci předstoupit a poučit je. Caity je vysoce inteligentní dívka, která nás provází celým příběhem. Mám ji ráda, je mi příjemná a sympatická. Kniha je o Mayích, a tak je jasné, že tam nějaké to chytré vysvětlení bude. Přiznám se, že občas mi tyto encyklopedické výrazy do hlavy moc nelezly. Asi jsem to úplně nechápala, všechno s tou galaxií a znaky a kalendářem, bylo toho moc. Rozhodně to, ale neubralo knize na kvalitě, naopak se můžete poučit, něco nového zjistit. Zajímavé, jak autorka na tohle dokázala přijít, na ten námět a všechno ostatní. Je vidět, že jí to baví a něco o tom ví. Kniha je psaná tzvich-formou. Četla jsem, že to některým lidem vadí, ale mě vůbec. Právě naopak. Viděla jsem v tom příjemnou změnu. Mě kniha mile překvapila. Zajímavý námět, který neměl chybu.
Mé hodmnocení 4,5/5

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete objednat zde.