středa 22. května 2013

Recenze: Lauren Oliver - Chvíle před koncem


Název: Chvíle před koncem
Originální název: Before I Fall
Autor: Lauren Oliver
Díl - 1.
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 384
Rok vydání - ČR: 2011
                       Originál: 2010
Žánr: Sci-fi, Fantasy, Romány



Anotace:
Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili? Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života. Místo toho se ukáže, že je to den poslední…

Moje oblíbená věta z knihy:

"Nikdy nešlo o to, zachránit můj život. Nebo alespoň ne tak, jak jsem myslela."

Můj Názor:
Sam je jedna z těch "populárnějších holek" na škole. Opravdu má vše. Život, ji ale doslova změní autonehoda. Nejsem si přesně jistá, ale myslím, že Sam prožívá 7 dní, které se pořád opakují. Pořád se opakuje ten samí den, kdy se stala ta hrozná autonehoda. Na knihu jsem se hrozně těšila, opravdu moc. Anotace je dobrá, obal pěkný a nápad originální. Ze začátku se mi kniha četla celkem špatně. Nemohla jsem se dostat do děje a začíst se. Sam mi byla z počátku nepříjemná, nafoukaná a povrchní. I to my stěžovalo čtivost knihy, ale četla jsem dál. Postupně kniha nabírala jiný směr. Sam něco musela změnit, ale co? Během knihy se Sam měnila. Uvědomovala si co v životě má, co jiní mít nemají. Uvědomovala si, jaká byla a jaká by měla být, aby vše napravila. Rozhodně se změnila, protože ke konci knihy jsem si jí vlastně oblíbila. Kniha nabírala spád tak v polovině, kdy mě konečně začala opravdu bavit. Opravdu moc se mi líbilo to, že autorka vystihla chování a nechala postavu zamyslet se nad ním. Během čtení se i čtenář zamyslí a popřemýšlí nad tím, co by měl změnit. Rozhodně zajímavé pojetí. Kniha je opravdu zvláštní. Působila na mě tajemně a malinko "psycho". Konec byl trochu očekávatelný, ale i přesto mě zaskočil. Myslím, že kniha Chvíle před koncem nabídne čtenáři zajímavé čtení, a také ponaučení. 
Mé hodnocení: 4/5





Žádné komentáře:

Okomentovat