pátek 24. května 2013

Recenze: Sophie Jordanová - Drakie: Útěk


Drakie 2: ÚtěkNázev: Útěk
Originální název: Vanish
Autor: Sophie Jordan
Díl - 2.
Série: Firelight (Drakie)
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 264
Rok vydání - ČR: 2012
                       Originál: 2011
Žánr: Sci-fi a fantasy

Anotace:
Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?

Moje oblíbená věta z knihy:
 „ Že zrovna ty opovažuješ tvrdit, že osobní přání musejí jít stranou." Tamřin hlas zní jízlivě.

Můj Názor:
Jacinda se s rodinou musela vrátit do kmene. Je těžké se znovu zařadit do společnosti a nebýt za zrádkyni. Ještě těžší je fakt, že Jacinda musí zapomenout na Willa a smířit se s životem v kmeni, nebo ne? 

Stejně jako předchozí díl byl příběh unikátní a hezký. První díl mě zaujal v celku už od začátku, kdy jsem byla vtažena do děje. U druhého tomu bylo taktéž, i když se mi zdálo, že začátek knihy byl trochu pomalý. To ale neznamená, že kniha se četla špatně, to vůbec ne. Kniha mě uchvátila příběhem, který se četl dobře. V prvním díle jsme se ocitli ve vyprávění mimo kmen a byli seznámeni s Willovím životem. V druhém díle jsme se naopak octli v kmeni a více si přiblížili Cassianův život. I když jsem už od začátku fandila Willovi, teď mi bylo Cassiana líto. Zřejmě jsem nechtěla pár Tamra a Cassian, nevím proč, ale nechtěla. Co se týče postav, nejvíce se podle mě změnila Tamra. V prvním díle jsem jí nemusela, přišla mi nafoukaná a umanutá. V tomhle díle mi nevadila. 

Nedokážu říct jaký díl byl lepší. Oba dva v sobě mají neuvěřitelnou originalitu a nedají se porovnat. Rozhodně se při čtení nenudíte. Ať už prožíváte těžké chvilky s Jacindou, nebo akční scény plné drakiů. Kniha, je ale předvídatelná. Alespoň v některých částech, kdy si děj domyslíte. Pokud jsem říkala, že první díl skončil otevřeně, tak určitě méně než tenhle. Celý konec byl jedna z nejakčnějších a nejnapínavějších  scén v celé knize. Celý příběh tudíž skončil v tom nejlepším. Už se moc těším až mi přijde třetí díl a sérii dočtu.
Mé hodnocení: 


Book trailer:


Žádné komentáře:

Okomentovat