dnes je tu recenze na poslední díl twilling ságy.

Série: Stmívání
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 604
Rok vydání - ČR: 2009
                       Originál: 2008
Žánr: Sci-fi a fantasy

Být bezvýhradně a neodvolatelně zamilovaná do upíra je pro Bellu Swanovou splněným snem a zároveň noční můrou, jež se nebezpečně propletá s realitou. Bellu, zmítanou prudkou vášní k upírovi Edwardu Cullenovi a zároveň upřímnou náklonností k vlkodlakovi Jacobu Blackovi, čeká bouřlivý rok plný pokušení a ztrát. V něm se musí s konečnou platností rozhodnout, zda vstoupí do temného, ale lákavého světa nesmrtelných, nebo zda bude žít plnohodnotným lidským životem. Nevyhnutelnost tohoto rozhodnutí se vine celým Belliným příběhem jako červená nit, na níž visí osudy obou kmenů. A jakmile se Bella rozhodne, dojde k celému řetězu nečekaných událostí, jež mohou mít nedozírné následky. Budou vlákna Bellina života – objevená ve STMÍVÁNÍ a poté roztřepená a potrhaná v NOVÉM MĚSÍCI a ZATMĚNÍ – zničena v okamžiku, kdy se zdá, že se opět zahojí a spojí dohromady…?

„ Nejsem ještě připravený na to, abys mě zabil, Jacobe Blacku," zašeptal, jak rychle kráčel od domu. „ Budeš muset mít trochu trpělivosti."

Závěrečný díl. Od tohoto dílu očekáváme nejen ukončení a rozpletení děje, ale taky happy end (tedy alespoň já). Kniha je rozdělena na tři knihy, nebo-li části. Knihu první vypráví Bella. Tato část je nejslabší část z těchto tří. Je spíše oddychová a krásně nastartuje děj knihy. Druhou část vypráví Jacob. Je dobře, že dala autorka přednost i někomu jinému. Vyprávění z pohledu Jacoba mě velice zaujalo, nejen proto, že vidíme situaci a postavy z jiného úhlu pohledu, ale také jsme se o Jaku více dozvěděli. Třetí části se znovu ujala Bella. Tato část je asi nejlepší. Kniha je velice čtivá a to mohu dokázat, protože i takto tlustou knihu, která má přes 600 stránek, jsem přečetla v rekordním čase. Opravdu, autorka se nezabývala zbytečnými detaily a děj pořád napínala a obohacovala o nové. Jak už jsem zmiňovala první část byla slabší, a to proto, že začátek byl trošku zdlouhavý, ale to je opravdu výjimka. Bella se i v tomto díle bude muset rozhodovat, ale nejen ona, ale i Jacob a jiní. Všichni budou muset prokázat odvahu a vzájemnou důvěru a spolupráci. V tomto díle se znovu setkáváme se spoluprací mezi vlkodlaky a upíry, i když ne v takové míře, jako v předchozím díle. Konec knihy je opravdu neuvěřitelný a to v dobrém smyslu. Celý děj vyvrcholí a rozuzlí celý příběh. Když jsem se dočkala konce byla jsem zklamaná, že kniha už končí. Kniha byla opravdu úžansým zakončením série. Mé hodnocení je 5/5.

A co vy, četli jste tuto ságu?  Líbila se vám?