Recenze: Stephenie Meyer - Zatmění

Série: Stmívání
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 480
Rok vydání - ČR: 2008
                       Originál: 2007
Žánr: Sci-fi a fantasy

Seattlem otřásá série záhadných vražd a Belle znovu hrozí nebezpečí od záludné upírky, jež stále touží ji zabít. Uprostřed toho všeho se navíc musí rozhodnout, čemu dá přednost: lásce k Edwardovi, nebo přátelství s Jacobem. Edward je upír, Jacob vlkodlak. Jsou jako led a oheň. Společnou mají jen vzájemnou nesmiřitelnou nenávist. A ještě jedno rozhodnutí musí Bella učinit: má zvolit život, či smrt? Ale co pro ni znamená život a co je smrt?

„ Nehraj si se mnou, Jaku. Přísahám, že mu nebudu bránit, když ti bude chtít rozbít čelist."

V tomto díle nám autorka více přiblíží svět vlkodlaků a postav. Především, tu ale půjde o Bellu, Edwarda a Jacoba. Bella zažívá dilema, musí se rozhodnout. Přiznám se, že toto jsem nikdy nepochopila. Bella vztah k Edwardovi popisuje v knize velmi hezky, a vždyť se chce stát upírkou, tak proč? Dobrá ať se, ale tedy už rozhodne. Toto mi na knize trochu vadilo, myslím, že Bella je v této knize občas trochu nesnesitelná. Mám postavu Belly ráda, ale zde mi občas trochu vadily její názory. Tento milostný trojúhelník tedy zaujme více fanoušky romantiky. Kniha byla opět čtivá už od začátku, což je celkově velkým plus této série. V necelé polovině knihy konečně začíná trochu té akčnosti. Je pravda, že tento díl je sice více romantický, ale ke konci knihy není o akčnost a drama nouzi. Příprava, boj a všechno ostatní mě velice zaujalo. Bála jsem se, že mě tato část bavit nebude, ale autorka to napsala velice stručně, ale zajímavě, a proto jsem se v této části od knihy opravdu neodtrhla. Na závěr knihy, autorka dala pár stránek prostoru pro Jacoba, který tyto stránky vyprávěl. Myslím, že by se to ani jinak vyřešit nedalo a bylo to opravdu zajímavé ukončení knihy, ale i přes to byla kniha ukončena trochu otevřeně. Zatmění je díl, který nám otevře mysl pro přemýšlení nad dalším dílem, protože nám načne některé věci, které nedokončí. Tento díl nadchne hlavně fanoušky, kteří se těšili na romantickou zápletku. Mě se kniha líbila, i když půl hvězdičky odečtu hlavně kvůli Belle. Na závěr musím říct, že se mi tento díl líbil o trochu více než předchozí. Mé hodnocení je 4,5/5