Recenze: Rick Riordan - Rozhodující bitva

Série: Kroniky Cartera Kanea (Kane Chronicles)
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 312
Rok vydání - ČR: 2013
                       Originál: 2011
Žánr: Fantasy, Sci - fi

Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají… Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí. Závěrečný díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida a Ohnivý trůn.

Spravedlnost znamená, že každý dostane, co potřebuje. A jediná cesta, jak dostat, co potřebuješ, je postarat se o to sám.

Blíží se bitva, která rozhodne nejen o osudu mágů a bohů, ale celého lidstva. Apop sílí a sourozenci před sebou mají nelehký úkol. Postavit se samotnému ztělesnění zla. Zvládnou to?
Děj se odehrává 6 měsíců po skončení knihy Hněv bohů. Nemyslím si, že by to někomu kromě mě mělo vadit, ale trochu jsem na začátku děje vycítila, že za těch šest měsíců se něco stalo a nebylo nám to moc vysvětleno a trochu mi vadilo, že autor nenavázal hned. Nicméně to je jenom drobnost. Tento díl mi přišel opravdu nejlepší ze série. Ačkoliv byl vlastně nejkratší.
Malá statistika: Nejkratší dobu jsem četla díl první a nejdéle díl druhý, který byl podle mě i nejslabší ze série.
Nicméně autorovi musím připsat opravdu bujnou fantazii, kterou projevil už i v Percy Jacksonovi, ale zmiňuji ji až teď. Líbí se mi, že autor přesně ví, co se stane a ne, že děj vymýšlí až na poslední chvíli. Riordan má příběh opravdu promyšlený a tím myslím opravdu. Celý děj je až do puntíčku promyšlený a vyšperkovaný a příběh je proto opravdu bohatý. Od toho se odvíjí i tak dobrá čtivost jeho knih. Kromě toho co jsem zmiňovala na začátku o navazování děje, knize nic vytknou nemůžu, protože nic není. Zakončení celé série je dobré, jen bych uvítala víc scén s našimi dvojicemi. Sadie a Walt/Anup a Carter a Zia. Jinak je mi moc líto, že je tato série jen třídílná, protože bych další díly uvítala. Z knihy jsem si vzala i nějaké to poučení a znalosti. Přeci jen si něco zapamatujete z toho Egypta a jsem moc ráda ( aspoň toho teď vím víc ). Opravdu nelituji toho, že jsem si knihy přečetla, protože mě opravdu mile překvapily. Rick Riordan je prostě můj nejoblíbenější autor a jeho knihy mě nikdy nezklamou a vždy od nich očekávám to nejlepší. Pokud jste Kroniky Cartera Kanea ještě nečetli, tak to hned napravte :D
Mé hodnocení: 5/5

Book trailer:

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.