Recenze: Amy Tinterová - Reset

Série: Reset (Reboot)
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 384
Rok vydání - ČR: 2013
                       Originál: 2013
Žánr: Sci-fi, Dystopie, YA

Před pěti lety byla dvanáctiletá Wren Connollyová třikrát střelena do prsou. Po 178 minutách vstala z mrtvých jako resetka: silnější, rychlejší, odolnější a bez emocí. Čím déle jsou totiž reseti mrtví, tím méně v nich zůstává po oživení lidského. Wren 178 je nejnebezpečnější reset v Texaské republice. Nyní ve svých sedmnácti letech slouží v polovojenské jednotce společnosti KLEZ (Korporace pro lidskou evoluci a zalidnění).
Wren je jako zkušená bojovnice pověřena výcvikem nových resetů, ale její poslední nováček – Callum Reyes – je nejhorší, jakého kdy viděla. Callum byl oživen 22 minut po své smrti, a tak prakticky zůstal člověkem. Má příliš pomalé reflexy a nepatřičné otázky a jeho nikdy neuvadající úsměv vyvádí Wren z miry. Pořád však odpovídá za jeho výcvik. Když Callum odmítne splnit rozkaz, dostane Wren poslední šanci ho srovnat – jinak ho bude muset zlikvidovat. Wren dosud vždy uposlechla každý rozkaz a ví, že když se vzepře, bude také zlikvidována. Ale zároveň se nikdy necítila tak živá jako s Callumem…

"O 178 minut později jsem vstala z mrtvých"

Číslo mluví za všechno
Čím déle jste mrtví, tím méně jste poté člověkem. Tedy čím větší číslo, které udávají minuty, kdy jste mrtví, tím silnější jste. Wren je největší číslo ze všech Resetů. Byla mrtvá 178 minut, tudíž je jen má jen z minimální části rysy člověka. Říkají jí tudíž Stoosmasedmdesátka. Jako větší číslo Wren musí učit nováčky, je tedy instriktorka. Jejím pravidlem, kterým se vždy řídí, je vybrat si největší číslo, aby neměla tolik práce s výcvikem a taky Reseta lépe vycvičila. Najednou své pravidlo, ale poruší.

City dokáží změnit
V knize je krásně vidět, jak autorka Wren postupem času měnila. Čím více byla s Callumem, tím více "měkla". Na začátku to byl člověk, který chladnokrevně zabíjel a nepociťoval city. Wren plnila všechny rozkazy a nikdy si nedovolila neuposlechnout. Postupem času, více dbala na okolí. Např. to s Ever, jí opravdu zasáhlo. Myslím, že je zajímavé tohle sledovat, jak autorka postavy rozvíjí.

Postavy a Obálka
K tomu jsem se vyjádřila víše. Líbil se mi celkový vývoj postav v knize. Wren mi byla sympatická a Callum taky, i když ze začátku možná méně. Potom jsem měla ráda Ever a Leba. K obálce nemám co říct, je to, že se mi líbí. Je jednoduchá a v tom je krása. Jsem ráda, že nakladatelství Egmont u tolika knih zanechává originální obálky.
                                                                                                                               Můj názor
Kniha se četla velice dobře a rychle. Už od začátku nás autorka vtáhla do děje. Občasně, ale byla moc rychlá. Kniha není úzká a je v ní mnoho informací a děje. Problém je to, že autorka na nás byla mnohdy až moc rychlá. Výcvik, zjištění pravdy a útěk. Vím, že kdyby se autorka více rozepsala, tak by taky kniha mohla býti pěti set stránková. Navíc jsem se dozvěděla, že se chystá díl druhý. Myslím, že toto je zrovna ta kniha, kde bych pokračování nečekala, tedy ne, že bych ho nechtěla, protože se chci určitě dozvědět jak to bude dál. Jen netuším co v druhé knize bude. Kniha se mi líbila a myslím, že je velice dobře, že tam autorka zařadila i malinko romantiky, protože to knihu pěkně oživilo. Rozhodně je to kniha, která nadchne větší okruh lidí, jak dívky i kluky, tak mladší i starší. Druhá polovina knihy byla rozhodně akčnější, než ta první. Dalším následkem rychlosti autorky byli i scény, kdy mohla nechat autorka čtenáře pořádně vydusit, ale ona to rychle vyřešila. Např. na konci, když Wren potřebovala najít tu protilátku (nechci spoilerovat, kdo četl ví pro koho ;)), tak to nebylo snad ani 30 stránek a vše zase bylo v pořádku :) Jak říkám kniha se mi líbila a myslím, že je to jedna z těch lepších dystopií.

Mé hodnocení:4,5/5

Děkuji moc nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete objednat zde.