středa 30. října 2013

Recenze: Aprilynne Pike - Iluze


Název: Iluze
Originální název: Illusions
Autor: Aprilynne Pike
Díl - 3.
Série: Křídla (Wings)
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 384
Rok vydání - ČR: 2012

                       Originál: 2011
Žánr: Fantasy, Sci-fi




Po avalonských novoročních oslavách rozhořčená Laurel žádá Tamaniho, aby odešel z jejího života. Tajuplná lovkyně trolů Klea sice zbavila Laurel nebezpečného šéfa trolů Barnesa, ale hrozba není ani zdaleka zažehnaná. Navíc, nikdo neví, kdo Klea ve skutečnosti je a jestli je jí možno důvěřovat. Na začátku nového školního roku Klea poprosí Laurel, aby dohlídla na Yuki, kterou prý zachránila ze spárů trolů v Japonsku. Jakou má vlastně Yuki úlohu? Zdá se, že bez Tamaniho pomoci se Laurel tentokrát neobejde. Jak se Laurel popasuje s běžnými problémy středoškoláčky a s nadpřirodzenými starostmi víly, se dočtete v třetím díle této výjimečné fantasy série.
"Kvůli Yuki. Nebo Klee. Trollům, Vyber si."
       Milostný trojúhelník potřetí
Jak je v této sérii zvykem vztah mezi Laurel a Tamanim s Davidem je prostě nevyřešitelný. Mě osobně to přijde, jako kdyby sama autorka nevěděla pro koho se má rozhodnout, tak to stále a stále prodlužuje. Kdo ví, jak to nakonec dopadne.
              
            Trollové 
I v této knize se s trolly setkáváme, i když v menší míře. Na školu nastupuje nová žákyně Yuki, kterou má Laurel za úkol od Kley hlídat. Yuki je florela a tudíž si Laurel i Tamani myslí, že jim ze strany Kley hrozí nebezpečí. Sami nevědí čemu mají věřit, když objeví skrýš trollů, která je zabezpečená kouzlem od florely.


                                                     Postavy
Laurel mi v tomto díle maličko vadila. Její naivita nezmizela, ale já prostě Tamaniho nemusím, tudíž, když David skončil, tak jak skončil byla jsem na Laurel malinko naštvaná. Yuki je kapitola sama pro sebe, ale taky jsem jí nějak nemusela. Chelsea s Davidem jsou asi moje nejoblíbenější postavy, jelikož nic neskrývají a jsou upřímní. 


Obálka
Obálka stylově zapadá do celé série a mě se líbí. Je jednoduchá, ale přesto rafinovaná a zaujme.                                                              

                                                                                                                       Můj názor
Třetí díl této série mě potěšil více než díl druhý. Sice nebyla kniha zase nijak velice akční, ale vynahradilo to v knize dilema mezi Laurel a dvěma pány - Tamanim a Davidem. Díky tomuto prvku kniha byla čtivější něž díl druhý. Abych jen nekritizovala, musím říci, že je vidět, jak moc se autorka od předešlých dílu ve psaní zlepšila. Kniha už není tak naivní a dětská. Kdybych toho neměla tolik možná bych knihu přečetla i dříve, ale alespoň jsem to všechno vstřebala. Jak říkám v tomto díle bylo mnohem více romantiky než akce, ne že by mi to až tak vadilo, ale už jsem se  smířila s tím, že Laurel si prostě do konce série mezi Tamanim a Davidem nevybere. Kniha je svým způsobem jedinečná. Moc knih s florelím podtextem prostě nevidíte a tahle má navíc něco do sebe. Rozhodně knihu neberte jako nějakou dobrodružnou knihu u které budete na trní, je to spíš oddechovka s prvky romantiky a lehce akční tematikou. Z knihy jsem malinko v rozpacích, vlastně nevím jestli se mi líbila, nebo ne, ale rozhodně byla lepší než díl druhý, tudíž i lepší hodnocení dostane. 
Mé hodnocení:3,5/5

Děkuji moc nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku. 
 Knihu si můžete objednat zde. 



Žádné komentáře:

Okomentovat