Recenze: Erebos- Hra, která zabíjí - Ursula Poznanski

Díl - 1.
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 320
Rok vydání - ČR: 2011
                       Originál: 2010
Žánr: Sci-fi, Thriller

Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?
"No jasně. Ještě řekni, žes zapomněl pravidla ."

Akce s prvky hororu
Nick konečně obdrží záhadný balíček. S největší zvědavostí vloží disk do počítače a sleduje co se děje. Hra je jako skutečná. Nickova postava sílí a plní netradiční pokyny od posla. Pokud nedodržíš striktní pravidla hry budeš potrestán. Hra vše vidí a vše ví. Všechno, se ale vymkne kontroly ... není už to moc?
                                                              Hra vs realita
Jakmile Nick začal hru hrát i já jsem byla o to víc vtažená do děje knihy. Hra mi připadala opravdu skutečná. Nemůžu si pomoc, ale  vždycky jsem se těšila až Nick zasedne za počítač, zapne hru a mě kniha hnedka více baví. Na druhou stranu je zajímavé sledovat co hra dělá s lidmi v realitě, jak jsou ochotní splnit úkol, riskovat, jen aby ve hře mohli pokračovat. To bylo nejhorší, pocit, že by ty děti dokázaly i někomu ublížit jen aby si něco vysloužili ve virtuálním světě. Někteří ještě nebyli zasvěceni, jiní ano a jiní už hrát nemohou. Škola je vlastně rozdělena, ale nikdo neví na čí je kdo straně. Hra začíná hráče vtahovat a ovládat. Někdy jsem si až říkala jak můžou být tak naivní, že by snad hra mohla být lepší než skutečnost.

Postavy
Nick mi byl sympatický, jeho vyprávění se mi líbilo. I když jsem knihu nečetla v originále, překlad se mi líbil. Byl plynulý a smysluplný. Emily, tak dívka, která byla v knize tou postavou silně pozitivní. Hodná dívka, která nespadne do maléru. Vždy se v knize jedna najde. Opravdu jsem si vážila okamžiků kdy v knize byla, protože mi přišla zajímavá a vážila jsem si v knize jejích názorů. Colin mi byl šíleně nesympatický. Jeden čas jsem si myslela, že to on je posel, protože všechno vidí. Jamie by ten "správňáckej" kluk, který vzal všechny špatnosti do svých rukou a začal je řešit ... konečně někdo.

Obálka
U nás jsou dva tipy obálek. Klasická červená, která je trochu tajuplnější a více se mi líbí. Nebo ta co mám doma. Je černá s písmeny a rudým okem. obě obálky jsou hezké, ale ta červená mě zaujala více :)
                                                                                                                               Můj názor
Kniha byla neskutečně čtivá. Opravdu po dlouhé době kniha, od které jsem se nemohla odtrhnout a stále jí četla. Nikdy bych nevěřila, že mě může kniha s tématikou počítačové hry zaujmout, ale mýlila jsem se. Jsem moc ráda, že jsem knihu obdržela, protože bych se k ní asi jinak nedostala. Myslím, že je to jedna z prvních knih, které jsem četla a měli v sobě prvky hororu. Teda ne, že bych se pořád bála, ale místy byla kniha strašidelná. Více mě udivilo, že tuto knihu o počítačové hře napsala žena. Opravdu klobouk dolů. Myslím, že se autorka s knihou poprala opravdu výborně. Kniha měla stále spád a pořád se něco dělo, ať už ve hře, nebo realitě. Myslím, že bych knize nedokázala nic vytknout. Kniha začala a nebrala si servítky. Hned jak začnete číst už se něco děje a  kniha je nastartovaná, proto nemusíte čekat až něco vypukne, ale hned se můžete ponořit do příběhu. Jsem z knihy opravdu moc nadšená. Číst knihu mohou jak dívky, tak i kluci všech let. Já osobně už jsem jí, tak trochu vnucovala bráchovi (odstrašující případ, když hraje pořád hry) :D. Pokud se bojíte, že nebude kniha pro Vás, protože nehrajete žádné počítačové hry a vlastně Vás k nim nic netáhne, nebojte se. I mě pc hry neberou, ale knihu jsem si zamilovala. Dalším plusem je určitě to, že kniha stojí samostatně a nemá žádné pokračování. Myslím, že někdy je lepší, když kniha prostě nepokračuje a skončí. Člověku potom nemůže blbě zpracované pokračování zkazit to předchozí. Čím více se blížíte konci, tím návykovější kniha je ...

Mé hodnocení:5/5

Knižní Trailer

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.