Recenze: Maryrose Woodová: Nepolepšitelné děti ze sídla Ashton - Tajemné vytí

Série: Nepolepšitelné děti ze sídla Ashtonů (The Incorrigible Children of Ashton Place)
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 208
Rok vydání - ČR: 2013

Originál: 2010
Žánr: Dobrodružné

Tajemná, napínavá a humorná četba pro všechny, kterým rodiče občas řeknou: „Ty jsi ale zvlčil!“ O velmi zlobivých dětech se žertem říká, že je vychovali vlci. A naše nepolepšitelné děti opravdu vychovali vlci! Když byly nalezeny v lesích poblíž sídla Ashton, brzy se ukázalo, že to nejsou jen tak obyčejné dětičky: Alexander své sourozence usměrňuje jemným hryzáním, Cassiopea kouše a štěká, až běhá mráz po zádech, a Beowulf se honí za veverkami s hbitostí, při níž se tají dech. Slečna Penelope Lumleyová ale naštěstí není žádná tuctová vychovatelka. Patnáctiletá absolventka Swanburnovy akademie pro nadané dívky z chudých rodin přistupuje k novému zaměstnání se vší zodpovědností. Než ale může začít s latinou a zeměpisem, musí děti napřed odnaučit zvířecím návykům. Celé sídlo Ashton je obestřeno záhadami.
"Ty jsi ale zvlčil!"
       Vychovatelka na plný úvazek
Penelopa Lumleyová je dívka, ketrá se učila na škole pro dívky A. Swamburnové. Sama má vychování a vzdělání a při nabídce práce na zámku Ashtonů jako vychovatelka chňapne po příležitosti, která se jí naskytne. Mladičká lady Konstance je novomanželkou pana Ashtona dobrého lovce. Penelopa bohužel ještě netuší, že děti nejsou tak úplně děti. Tedy ano jsou, ale chovají se jak zvěř, jelikož tak byli vychovány vlky v lese. Penelopa si s nimi, ale bude vědět rady a s dětmi si bude rozumět.

Děti vlci
Při každé příležitosti, kdy děti mohli něco vyvést, jsem se bála co se stane, ale ono se to vždy nějak vyžehlilo. Je zajímavé jak je v knize zkombinována, jakási oddechová četba, ale i tak Vás autorka dokáže zaujmout dějem a spousty zvláštnostmi a tajemstvími. Takže se rozhodně nebojte nudy, jelikož v knize se pořád něco děje.

Postavy
Penelopa je úžasná mladá dáma, kterou jsem si oblíbila, jelikož si získala moje sympatie. Děti byli prostě děti, i když maličko zvlčelé, ale t jsem měla taky ráda. Zvlášť malinkou Cassiopeu. Za to jsem neměla ráda Timothyho, a také pana a paní Ashtonovi, i když ty méně.

Obálka
Obálka, no ta je prostě nádherná a kdyby jste viděli, jak to vypadá bez přebalu (knihu bez přebalu mám vyfocenou na Instagramu zde). Prostě úžasná knížka :3

Můj názor
Na tuto knihu jsem se nesmírně těšila. Moc mě baví knihy z tohoto období, a tak jsem se do knihy pustila z velkým nadšením. Tímto, Vám ale rozhodně nechci dát najevo, že jsem byla později zklamaná ba naopak. Knihu jsem dobře odhadla a mě se moc líbila. Je to určitě zajímavá oddechová kniha ať už pro děti, kterým s jistě bude líbit příběh, nebo i dospělé, protože mě vůbec kniha nepřišla dětská. Zajímavý byl jistě příběh, který skončil velice otevřeně. Děj knihy, nebyl psán zdlouhavě, což se mi na knize opravdu líbilo, jakmile se něco stalo, tak to autorka stihla vyřešit v kapitole. Samozřejmě by někomu toto mohlo vadit, ale mě ne. Když už jsem nakousla kapitoly, tak děj byl do nich tak trošku rozdělen, každá kapitola začínala jak to říci, novou část děje knihy, neboli fdalší událost. Kniha byla díky tomu přehlednější. Myslím, že pro menší čtenáře bude kniha zcela ponaučná, jelikož autorka v knize poukazuje na tehdejší výchovu a vzdělání. Kniha je také doplněna hezkými ilustracemi a zajímavým citáty, na které Penelopa vzpomíná ze školy. Knize nemám co vytknout, proto jí dávám plný počet smajlíků a Vám jí doporučuji k četbě :D

Mé hodnocení:5/5

Děkuji moc internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
 Knihu si můžete objednat zde.