pondělí 4. listopadu 2013

Recenze: Megan Crew - Tak padne náš svět


Název: Tak padne náš svět
Originální název: The Way We Fall
Autor: Megan Crew
Díl - 1.
Série: Tak padne náš svět (The Way We Fall)
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 312
Rok vydání - ČR: 2012

                       Originál: 2012
Žánr: Sci-fi, Fantasy 



Začíná to jako svědění, kterého se nemůžete zbavit. Pak přijde horečka a šimrání v krku. Pár dní nato budete vykládat svá tajemství na potkání neznámým lidem, jako by to byli vaši staří přátelé. Za další tři dny vás postihnou paranoidní halucinace.
A pak budete mrtví...
Šestnáctiletá Kaelyn žije na ostrově nedaleko pobřeží. Když její nejlepší kamarád odjíždí studovat na pevninu, vůbec ji nenapadne, že ho možná už nikdy neuvidí. Ale pak její malou ostrovní komunitu postihne podivná virová epidemie. Počet mrtvých narůstá a vláda dá ostrov do karantény: nikdo nesmí z ostrova odjet, ani se na něj vrátit.
Ti, kteří jsou dosud zdraví, musejí bojovat o tenčící se zásoby potravin, aby neztratili naději na přežití. Zatímco svět, který Kaelyn znala, se kolem ní hroutí, ona nachází nečekané spojence, přátelství i novou lásku. A když ji virus začne okrádat o přátele a rodinu, ze všech sil se snaží udržet si víru, že musí existovat způsob, jak zachránit lidi, kteří jí jsou nejdražší.

"Seš horší než ten virus"
       Není kam uniknout
Kaelyn žije s rodiči na ostrově. Nedaleko je sice pevnina, ale když vyhlásili karanténu, to jim nepomohlo. Jediné co Kaelyn mohla děla je dbát na svojí a rodiny bezpečnost, pomáhat a spíše jen čekat, jak se co vyvrbí. Já bych nesnesla pomyšlení, že musím být doma, mezitím co venku umírá stovky lidí.
              
            Nikdo jim nepomůže
Bohužel už i pevnina se na ostrov vykašlala a přestala později posílat zásoby, které lidi na ostrově potřebují. Přesto tu jsou tací, kteří jsou ochotni potravu a léky rozdělí, ale potom tu jsou tací, kteří se uchýlili k násilí  Ale no tak to si vážně myslela, že když po lidech začnou střílet, že vir zneškodní?

                                                     Postavy
Kaelyn jsem měla šíleně ráda. Nejen za její odvahu, ale hlavně za ochotu pomoci druhým. Myslím, že to bylo důležité. Jak moc se starala o Meredith. Meredith byla pěkné oživení knihy, také jsem jí měla ráda. Gav, Gav, Gav. Ano nechci nic prozrazovat, ale i v této knize, i když maličko se dočkáte romantiky a o Gavovi jsme se toho bohužel zrovna moc nedozvěděli, ale možná příště.


Obálka
Nádherná, jsem tak šťastná, že knize zůstala ta původní, která je opravdu moc hezká. Jednoduchá, ale velice nápadná obálkas krásně křiklavou barvou.                                                                  

                                                                                                                       Můj názor
Páni, musím se přiznat, že jsem si musela nechat pár dní prostor než napíšu recenzi, jelikož mi v hlavě výřilo šíleně emocí. Stejně jako v téhle knize. Když jsem jí četla byla taková pochmurná, přeci jenom to téma není veselé. Prostě jsem si říkala, jak je to hrozné, co se tam děje a prostě jsem musela vědět jak to zkončí. Než jsem se nadála kniha doopravdy skončila a já jenom s otevřenou pusou knihu zaklapala. Je to úžasná kniha. Doopravdy moc pěkná. Ani na chcíli od ní nebudete chtít odtrhnout oči, protože Vás každou minutu něco překvapí. Já jsem byla překvapená celou knihu a doopravdy jsme si jí užívala. Doopravdy velice čtivá kniha s tím nejoriginálnějším námětem mě přímo pohltila. Doporučuji opravdu všem. A ne nikdo mi nic nedal za to abych knihu vychvalovala, je to jen můj a můj úsudek. Už se nemohu dočkat až si přečtu díl druhý a jaká bude konec ve třetím díle, který má v originále vyjít na začátku příštího roku.

Mé hodnocení:5/5


Děkuji moc nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku. 
 Knihu si můžete objednat zde. 


2 komentáře:

  1. Souhlasím s tebou :-), knihu jsem četla nedávno a moc se mi líbila :).

    OdpovědětVymazat
  2. Těším se až si knížku konečně přečtu! :)

    OdpovědětVymazat